Fysio in Den Haag helpt je graag door je blessures heen

      Reacties uitgeschakeld voor Fysio in Den Haag helpt je graag door je blessures heen

Iedereen die wel eens is gaan sporten of die het nog doet heeft te maken gehad met een blessure. Er wordt altijd gezegd dat je moet rusten voor dat je verder kan. Maar dit is niet de beste optie. Er zijn veel meer manieren hoe je van je blessure afkomt, die vaak sneller of effectiever zijn. Een fysiotherapeut bijvoorbeeld, weet al snel meerdere oefeningen voor jou om te doen. Die ook nog is er voor zorgen dat je in de toekomst de blessure kan voorkomen.

Het oplopen van een blessure begint natuurlijk niet zomaar. Vaak is het door overbelasting, een verkeerde beweging of een klap krijgen/ jezelf stoten. Rekken en strekken voordat je een actieve inspanning gaat verrichten is zeer belangrijk. Bij koud weer zeker, dan zijn je spieren en pezen koud. Denk aan een motor in de auto, als je vol gas gaat rijden met een koude motor maak je hem ook kapot. 

Wat kan de fysio voor jouw betekenen?

Zoals eerder vermeld zal een oefening zeer gebruikelijk zijn. Dit zullen dan kleine oefeningen zijn die te maken hebben met bewegen. Meestal om thuis te oefenen of even voor dat je weer gaat sporten.  Het ligt er wel aan waar de blessure zich bevindt en hoe erg het is. Een simpele spierverstijving is sneller opgelost dan gescheurde pezen. 

Verdere maatregelen kunnen dry needling zijn voor de behandeling van knopen of een knelling in de spieren. Alhoewel dit vaak wordt vergeleken met acupunctuur, is er wel dergelijk een verschil. Deze dry needling behandeling focust zich op de spieren waar het probleem zich heeft vastgesteld. En acupunctuur is voor energiestromen in het lichaam. 

Een angst voor naalden? Bij dry needling is dit niet nodig, zo’n naald voor je bijna niet en heeft alleen maar positieve resultaten. Wel zal je spier ineens ontspannen wat kort een ongemak zal geven. Hierna merk je er niks van en zul je blij zijn dat je het doet.

Veel voorkomende blessures

Een tape om een spiergroep is ook erg bekend. Denk bijvoorbeeld aan de knieën. Dit is een van de meest voorkomende blessure bij sporters. Een tap rondom de knie geeft versterking en zorgt dat de knie minder belast wordt tijdens het lopen of bewegen. 

Verder zullen nek- en rugklachten erg veel voorkomen bij de algemene inwoner. Vaak zijn oorzaken hiervan: verkeerde werkhouden op kantoor, veel met een gebogen lopen of verkeerde lighouding tijdens het slapen. Een dry needling behandeling zal je hier al snel vanaf helpen. Verder is het advies opletten hoe je zit. Altijd met een zo’n recht mogelijke rug. En voorkom veel voorover buigen van de nek. Ook met sporten waar je veel moet buiken, zoals wielrennen of hockey, moet je genoeg rust houden en regelmatig opletten of je iets op voelt komen.

Spieren in de benen kunnen ook ineens een klacht opleveren. Denk dan bijvoorbeeld aan het station. Je trein vertrekt over enkele minuten, dus je begint te rennen. Deze plotselinge explosieve handelingen kunnen al snel de hamstring irriteren. Al deze klachten kunnen dus verholpen worden. Zoek een fysiotherapeut in Den haag die jou graag wilt helpen. En binnen enkele dagen kan je alweer vrij op pad.